Get Adobe Flash player

کاربر گرامی چنانچه موتور های جستجوگر شما را به این صفحه راهنمایی کرده و شما قادر به مشاهده مطلب مورد نظر در این صفحه نمی باشید ، لطفا اینجا کلیک کنید و از جستجوگر همین سایت دوباره تلاش کنید. چنانچه باز به نتیجه ای نرسیدید می توانید در انجمن های گفتگو با ارسال درخواست در بخش مورد نظر در مدتی کوتاه به نتیجه برسید . برای ورود به انجمن های گفتگو اینجا کلیک کنید .

  • صفحه:
  • 1

موضوع: تعدادی عکس ماشین قدیمی

تعدادی عکس ماشین قدیمی 09 Nov 2011 08:43 #274

  • banafshe_71
  • banafshe_71's Avatar
  • آفلاين
  • عضو انجمن
  • ارسال ها: 9
  • Thank you received: 1
  • امتياز: 0
چندتا عکس ماشین خیلی قدیمی می خوام البته با کیفیت و رنگی باشع
اگه کسی داره لطفا بزاره
مرسی :blush:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ: تعدادی عکس ماشین قدیمی 09 Nov 2011 18:48 #275

  • ali
  • ali's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر انجمن تخصصی خودرو
  • soper tyoner
  • ارسال ها: 118
  • Thank you received: 17
  • امتياز: 8
امروز ميخوام براتون از يه ماشيني بگم که خيلي ها اون رو مسخره ميکنن و خيلي ها هم باهاش خاطرات زيادي دارند. بله! ژيان!
ژيان از لحاظ لغتي به معني شير درنده است درحالي که اين ماشين قدرتي اندازه يه گربه داره. به قول قديمي ها:«برعکس نهند نام زنگي کافور»
اين خودرو که Dyane نام داره، محصول کارخونه فرانسوي سيتروئن و ساخت دهه 1930 ميلادي است که به مرور زمان تغييراتي تو شکل ظاهريش داده شد تا به اين شکل که ما ميشناسيم در اومد
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
راستي مدل 4WD ژيان هم با نام 2CV Sahara توليد شده و عكس بالا مربوط به همونه.(البته از نظر ظاهري تفاوتي نداره)
حدود سال 1345 (دقيقش رو نميدونم) بود که اين ماشين توسط شرکت سايپا و با نام ژيان وارد ايران شد و به خاطر مصرف سوخت و خرج کمش طرفدارهاي زيادي پيدا کرد (مخصوصا تو اصفهان). ژيان هم در زمان خودش کلي مدل و تيپ بندي داشته. از مدلهاي ژيان ميشه به dyane ، 2CV ، Ami ، Mehari و SM اشاره کرد که مدل Dyane مدل مورد بحث ماست. تنها عيب ژيان که باعث شده مورد تمسخر قرار بگيره سرعت و شتاب کمشه، اما ژيان از نظر بعضي مسايل فني بسيار بسيار عاليه.
حالا از مشخصات فني ژيان براتون ميگم که متوجه بشيد چقدر جالبه!
اين کوچولو يه موتور دوسيلندر چهارزمانه به حجم 602cc داره که تو دور 5750rpm قدرتي برابر 35 اسب بخار توليد ميکنه و ميتونه اين ماشين 570 کيلوگرمي رو به سرعت 118 کيلومتر بر ساعت برسونه. اين موتور براي خنک شدن فقط از هوا استفاده ميکنه (مثل ماشينهاي ديگه آب نداره). بخاري ژيان هم چون آب نداره مثل بقيه ماشين ها رادياتور نداره(به قول یه نفر:«ماشینی که آب نداشته باشه نون هم نداره »). توي سيلندرش لوله اي داره که هوا بهش وارد ميشه و از دريچه هاي کنار گلگير (آبشش) خارج ميشه. اگه راننده بخواد توي ماشين رو گرم کنه با جابه جا کردن يه اهرم ميتونه اين هوا رو به داخل اتاق هدايت کنه و توي ماشين رو گرم کنه.
گفتم مصرفش کمه. توي هر صد کيلومتر فقط 5 ليتر بنزين ميسوزونه. باکش هم ظرفيت 30 ليتر بنزين رو داره. يعني با يه باک ميشه 600 کيلومتر راه رفت.
يه جعبه دنده چهار سرعته به اضافه يه دنده عقب داره و نيروي موتور رو به چرخهاي جلو منتقل ميکنه. ترمزهاي اين ماشين از نوع کاسه اي هست و نکته جالبش اينه که لنت ترمزهاي جلوش روي چرخ بسته نميشه. بلکه داخل کاپوت نصب ميشه و نيروي ترمز رو به جاي اينکه روي ديسک يا کاسه وارد کنه روي پلوس ها وارد ميکنه.
جالب ترين جاي ژيان سيستم تعليقش هست که واقعا تک و بي نظيره.
سيستم تعليق ژيان يه نوع سيستم تعليق هيدرونيوماتيک است که دوتا استوانه داره که زير ماشين قرار گرفته ، يه جور کمک فنر که تو طول خودرو قرار ميگيره و به جاي اينکه عمودي کار کنه به صورت افقي کار ميکنه. بد نيست اين نکته رو بدونيد که يه مهره تو سيستم تعليق ژيان وجود داره که با شل و سفت کردنش (بصورت دستي) ميشه ارتفاع ماشين رو تنظيم کرد.
[
فکر کردين ژيان کم الکي بوده؟ نه! امکانات رفاهي جالبي هم داشته:
اگه به جلوش نگاه کرده باشيد حتما اون سوراخ گرد رو ديديد. يه هندل داره که اگه باطري ماشين امکان استارت زدن رو نميداد از اون استفاده بشه. توي اون سوراخ و خود هندل طوري طراحي و ساخته شده که به محض روشن شدن ماشين هندل رو به سمت بيرون هدايت ميکنه و از موتور جدا ميکنه.(ماشين هاي هندلي خيلي قديمي تر از ژيان اين سيستم رو نداشت و اگه شخص هنگام هندل زدن فقط کمي بي دقتي ميکرد دستش رو به زوال ميبرد)
فکر کرديد 206 خيلي چيز باحالي داره که ميشه از توي ماشين ارتفاع نور چراغ رو تنظيم کرد؟ خب ژيان هم اين آپشن رو داره با اين تفاوت که تو 206 برقيه و تو ژيان دستي. يه پيچ زير داشبورد قرار داره که با چرخوندنش نور چراغها بالا و پايين ميشه.
سقفش هم که تمام چرمه و به کلي جمع ميشه. (اگه بدونيد تابستون چه حالي ميده

img]upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8...troen.2cv.750pix.jpg[/img]
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
عکس زير يه مدل ديگه از ژيانه که سال 1958 توليد شده و اسمش راداره (Radar
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ: تعدادی عکس ماشین قدیمی 09 Nov 2011 21:16 #276

  • ali
  • ali's Avatar
  • آفلاين
  • مدیر انجمن تخصصی خودرو
  • soper tyoner
  • ارسال ها: 118
  • Thank you received: 17
  • امتياز: 8
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.

اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
اين تصوير براي مهمان پنهان ميباشد . براي ديدن آن ثبت نام و يا وارد سايت شويد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
Moderators: ali, nazem, admin, hassan

* كپي برداري از مطالب انجمن هاي اين وبسايت ،  فقط با ذكر نام نويسنده و آدرس مبحث ، مجاز مي باشد.
* مطالب مندرج در تالارهای گفتگو لزوما نظر شخص LOVEECH نیست. و مسؤولیت آن به عهده نویسنده مطلب می باشد.


برای مشاهده بهتر این سایت پیشنهاد می کنیم از نرم افزار مرورگر وب Firefox استفاده کنید.عضویت در سایت

 

صفحه نخست بیوگرافی انجمن گفتگو قوانین سایت حمایت از ما ارتباط با ما